Artık hastane ayrımı kalmadı, telefondan istenilen hastaneden randevu alınabilecek...
Sağlık Bakanlığı, sektördeki reform niteliğindeki adımlarına bir yenisini daha ekledi. Türk Telekom'la bakanlık arasında yapılan anlaşma ile artık Türkiye'nin her tarafından 184 numarası aranarak tüm hastanelerden randevu alınabilecek.
'Merkezi Hastane Randevu Sistemi', telefona çıkan operatörlere, istenilen hastane adının verilmesi ve operatörün hasta adına randevu alması ile işleyecek. Uygulamanın anlaşması Sağlık Bakanı Recep Akdağ ile Türk Telekom Genel Müdürü Paul Doany arasında imzalandı. Telekom Genel Müdürlüğü'nde dün gerçekleştirilen 'Teknolojik İşbirliği Protokolü' imza töreninde konuşan Bakan Akdağ, sistemin ilk olarak Kayseri ve Erzurum'a kurulacak çağrı merkezlerinde başlatılacağını söyledi.
Türk Telekom'un hiçbir karşılık almadan çağrı merkezlerini kuracağı ve operatörleri eğiteceğini anlatan Akdağ, uygulamanın 2011'e kadar tüm Türkiye'de hayata geçirileceğini belirtti. Mevcut telefondan randevu sisteminde aksamaların yaşandığını ifade eden Akdağ, "Yenisi daha etkin olacak. Randevu istenen hastanenin yoğun olması, seçilen hekimin izinde veya yoğun olması durumunda operatörler hastaya alternatif sunacak." bilgisini verdi. Paul Doany ise çağrı merkezlerinde hastalara verilecek hizmet ile hastanelerin iş yükünün azalacağını, daha hızlı bir şekilde doktora ulaşılabileceğini vurguladı. Sağlık Bakanlığı ile Türk Telekom tarafından başlatılan hizmet ilk olarak randevu alınmasını sağlayacak. İlerleyen dönemlerde hastaneye gitmeden doktordan direkt olarak hizmet alınması, internet üzerinden randevu, hastanın kaydının 'hastane bilgi sistemine' direkt olarak telefondan işlenmesi gibi hizmetler de verilecek.
Sağlık Bakanlığı, sektördeki reform niteliğindeki adımlarına bir yenisini daha ekledi. Türk Telekom'la bakanlık arasında yapılan anlaşma ile artık Türkiye'nin her tarafından 184 numarası aranarak tüm hastanelerden randevu alınabilecek.
'Merkezi Hastane Randevu Sistemi', telefona çıkan operatörlere, istenilen hastane adının verilmesi ve operatörün hasta adına randevu alması ile işleyecek. Uygulamanın anlaşması Sağlık Bakanı Recep Akdağ ile Türk Telekom Genel Müdürü Paul Doany arasında imzalandı. Telekom Genel Müdürlüğü'nde dün gerçekleştirilen 'Teknolojik İşbirliği Protokolü' imza töreninde konuşan Bakan Akdağ, sistemin ilk olarak Kayseri ve Erzurum'a kurulacak çağrı merkezlerinde başlatılacağını söyledi.
Türk Telekom'un hiçbir karşılık almadan çağrı merkezlerini kuracağı ve operatörleri eğiteceğini anlatan Akdağ, uygulamanın 2011'e kadar tüm Türkiye'de hayata geçirileceğini belirtti. Mevcut telefondan randevu sisteminde aksamaların yaşandığını ifade eden Akdağ, "Yenisi daha etkin olacak. Randevu istenen hastanenin yoğun olması, seçilen hekimin izinde veya yoğun olması durumunda operatörler hastaya alternatif sunacak." bilgisini verdi. Paul Doany ise çağrı merkezlerinde hastalara verilecek hizmet ile hastanelerin iş yükünün azalacağını, daha hızlı bir şekilde doktora ulaşılabileceğini vurguladı. Sağlık Bakanlığı ile Türk Telekom tarafından başlatılan hizmet ilk olarak randevu alınmasını sağlayacak. İlerleyen dönemlerde hastaneye gitmeden doktordan direkt olarak hizmet alınması, internet üzerinden randevu, hastanın kaydının 'hastane bilgi sistemine' direkt olarak telefondan işlenmesi gibi hizmetler de verilecek.