İnternet reklamcılığına servet harcanıyor
Dünya genelindeki internet reklamcılığına harcanan rakamlar 2008 sonunda 65.2 milyar doları bulacak.
Reklam piyasasındaki hareketlilik süreceğe benziyor. İnternet bağlantısının yaygınlaşması ve hızın artışı da bu piyasayı hareketlendiren etkenler arasında yer alıyor. İnternet reklamcılığında bugün %10 civarında olan ve yıllık tahminlere göre çıkarılan ortalama büyüme oranı 2011'de %13'e ulaşması öngörülüyor. Sektöre harcanacak paranın ise dünya genelinde 106.6 milyar dolar olması bekleniyor.
Türkiye'nin de içinde yer aldığı Merkez ve Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesi sektörde sıçrama gösteren yerler olarak dikkat çekiyor. %42 oranında bir büyümenin tahmin edildiği bölgeler, online reklamcılığın en çok artış gösteren kesimleri arasında yer alıyor.
Öte yandan ABD bu pazarda en çok harcamanın yapıldığı yer olarak lider konumunu koruyor.
2007 yılında Türkiye'deki reklam harcamaları 2006'ya oranla %32,3 artarak yaklaşık 2.529,9 milyon ABD dolarına ulaşmıştı. Gelir tarafına bakıldığında ise Türkiye internet reklamcılığında 107,6 milyon dolar seviyesinde yer alıyor.
Dünya genelindeki internet reklamcılığına harcanan rakamlar 2008 sonunda 65.2 milyar doları bulacak.
Reklam piyasasındaki hareketlilik süreceğe benziyor. İnternet bağlantısının yaygınlaşması ve hızın artışı da bu piyasayı hareketlendiren etkenler arasında yer alıyor. İnternet reklamcılığında bugün %10 civarında olan ve yıllık tahminlere göre çıkarılan ortalama büyüme oranı 2011'de %13'e ulaşması öngörülüyor. Sektöre harcanacak paranın ise dünya genelinde 106.6 milyar dolar olması bekleniyor.
Türkiye'nin de içinde yer aldığı Merkez ve Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesi sektörde sıçrama gösteren yerler olarak dikkat çekiyor. %42 oranında bir büyümenin tahmin edildiği bölgeler, online reklamcılığın en çok artış gösteren kesimleri arasında yer alıyor.
Öte yandan ABD bu pazarda en çok harcamanın yapıldığı yer olarak lider konumunu koruyor.
2007 yılında Türkiye'deki reklam harcamaları 2006'ya oranla %32,3 artarak yaklaşık 2.529,9 milyon ABD dolarına ulaşmıştı. Gelir tarafına bakıldığında ise Türkiye internet reklamcılığında 107,6 milyon dolar seviyesinde yer alıyor.